Gruppträning

Gruppträning i våran lokal eller utomhus med vår kompetens och driv. Vi leder dig igenom träningen med rätt intensitet utifrån din kapacitet, träningsbakgrund och dina träningsmål. Träna tillsammans med några av dina vänner eller kollegor? Vi hjälper er att nå era mål!

Gruppträningspass

Idrotts grupp 9-11 år

Under dessa gruppass så kommer vi fokusera på en helhetsbetonad utveckling utifrån dom fysiska grundegenskaperna. Här kommer vi även blanda olika idrottare för att kunna lära oss av varandra och utnyttja den kompetens som finns i andra sporter samt lära känna nya vänner.

Idrotts grupp 12-13 år

Under dessa gruppass så kommer vi fokusera på en helhetsbetonad utveckling utifrån dom fysiska grundegenskaperna. Här kommer vi även blanda olika idrottare för att kunna lära oss av varandra och utnyttja den kompetens som finns i andra sporter samt lära känna nya vänner.

Idrotts grupp 14-16 år

Under dessa gruppass så kommer vi fokusera på en helhetsbetonad utveckling utifrån dom fysiska grundegenskaperna. Här kommer vi även blanda olika idrottare för att kunna lära oss av varandra och utnyttja den kompetens som finns i andra sporter samt lära känna nya vänner.

Tabata/HIIT = Mer wood likt - enkla övningar - bara göra

Kanske kommer du att tänka på en racerbil med gasen i botten? Den jämförelsen stämmer bra. Om du är nybörjare så startar du sakta och går försiktigt fram med intensitet och övningens svårighetsgrad. Men det som är säkert är att oavsett din nivå så kommer kroppen få sig en rejäl genomgång. Detta är ett pass för dig som vill få mycket gjort på lite tid. Kom in och bara kör!

Skill acquisition pass

Ett pass med fokus på invändig taktik och utmanande träning för både kroppen och knoppen. Rörelse variation, improvisation, precision, rytm, läsa av, koordination, bollsinne, och kampmoment praktiseras. Med kunskap om dessa mikro egenskaper kan man med större säkerhet få de taktiska rörelser som sker i ex match att även uppstå i träningsmiljön.

Här blir det särskilt fokus på den dynamiska interaktionen mellan handling, perception och kognition. Och dom interagerande komponenter som tillsammans koordinerar sig för att uppnå funktionella beteendemönster för den givna prestationskontexten. Dina handlingar produceras hela tiden utifrån dina individuella förutsättningarna (längd, vikt, tidigare erfarenheter, etc.) och hur du uppfattar situationen. Detta kommer vi spåna vidare på och du kommer få praktiska verktyg att utveckla situationsanpassad kroppslig intelligens.

Pensionär/senior träning = Mycket balans och för allmän hälsa

Det finns en massa fördelar att börja träna när du blir pensionär, både för att förebygga framtida besvär men även för att behålla den goda form man redan har. Många har förslitningar, artros eller andra besvär som uppkommit och vi hjälper dig gärna med ett anpassat gruppass som passar just ditt hälsotillstånd. På ett säkert och enkelt sätt tränar du kondition, balans, rörlighet och styrka med oss. Vårt mål är att hjälpa dig att nå dina mål och tillsammans kommer vi kunna dela en effektiv tränings stund i en inspirerande miljö. Välkommen!

Skridskoteknik = Detaljer, rörelse analys mm, djupdykning

Genom testmetodik, rörelseanalyser och vår erfarna kompetens kommer vi ge er verktyg till att förbättra er skridskoåkning. Passen kommer innehålla både fysiska grundegenskaper samt vidareutveckling i skridskoteknik. Passen kommer alltid anpassas utefter individens behov och förutsättningar. I en blandning av teori och praktik utvärderar och utvecklar vi teman såsom acceleration, topphastighet och smidighet.

Olympiska lyft

Heltäckande grunder samt träning kommer utföras i olympiska lyft. Olympiska lyft består av två grenar – ryck och stöt. När du gör ryck och stöt tränar du ben, armar, mage och rygg – allt i en enda rörelse, samtidigt som du även kan använda dessa för att träna upp explosiviteten. Detta pass passar dig som vill nörda in sig på detaljer kring lyften, men också dig som bara vill lära dig nya sätt att bli starkare på! Vid tillfälle så kommer även gäst coacher besöka passen.

Bål & Höft stabilitet

Styrkan i de inre strukturerna är nödvändigt för både motionärer och elitidrottare. Inaktivitet, ensidigt arbete eller ensidig idrott brukar vara boven till en försämrad stabilitet. Vid sämre stabilitet tillkommer oftast direkt eller indirekt smärta. Detta pass är designat för att hjälpa dig med skador, eller för dig som vill hålla dig skadefri. Det är även till för dig som vill kunna nyttja en mer ergonomiskt teknik i din valda sport.

Passet passar alla åldrar och förutsättningar.

Styrkelyft

Heltäckande grunder samt träning kommer utföras i styrkelyft. Styrkelyft är en kraftsport som består av tre grenar – knäböj, bänkpress och marklyft. Sporten går ut på att lyfta den tyngsta möjliga vikten i respektive gren. Dessa övningar är naturligtvis också bra för att träna hela kroppens styrka, repetitioner och teknik anpassas utefter syfte. Vid tillfälle så kommer även gäst coacher besöka passen.